A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink elfogadásával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

www.vizetrendelek.hu - Markunion KFT gyorsrendeléses weboldala - Azonnali információ kérése, munkanapokon 8:30-16.30 -ig: +36 70 6300 336
információ
Markunion Kft.

Kihívtak minket - elfogadjuk?2023-03-02

Kezdjük a lényeggel: Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezésegészségügyi Intézet (OGYI) márciustól újra elindítja Aqua Challenge elnevezésű kihívását. A teljesítéshez azt kell vállalnunk, hogy a következő 6 hónapban minél többször iszunk bármilyen üdítő helyett tiszta vizet. Bizony. Nem 30 nap. 2020-ban, amikor a kihívást először útjára indították, még annyi volt. Idén a szervezők azért döntöttek a 6 hónap mellett, mert minél tovább gyakoroljuk, annál inkább válik szokássá belőle. És annál több jótékony hatást tapasztalunk meg.

Kihívtak minket - elfogadjuk?

Most pedig következhetne az, miért is annyira jótékony, ha a tiszta vizet kiáltjuk ki legfőbb folyadékforrásunknak. De tényleg kell ez? Tényleg el kell(ene) X+1-edszer is mondani, hogy az izmok, meg az emésztés, a bőr, a haj, a körmök, a fejfájás, a rossz közérzet és így tovább? Szerintünk ezeket már mindenki tudja kívülről. Továbbmegyünk: már mindenki unja is. De akkor vajon mi kell ahhoz, hogy minél többen csatlakozzunk ehhez a kihíváshoz? Hogyan kell az embereket rávenni arra, hogy olyasmit tegyenek, ami tényleg jó nekik?

Talán azt kellene megértenünk, miért teszünk gyakran olyan dolgokat, amelyek nem jók az egészségünknek. Vegyük pl. az üdítőket! Teljesen mindegy, mivel próbálnak a marketingesek elbűvölni bennünket, a helyzet az, hogy a szervezetünknek semmilyen édes üdítőre nem lenne szüksége. A 200%-os, teljesen adalékmentes, többszörösen megáldott gyümölcslevekre sem. Ezekre a lelkünknek van szüksége. Mert az édes íz jutalom. Akár üdcsi, akár nasi formájában vesszük magunkhoz. Jó érzés elfogyasztani. A testünk meg majd kibírja valahogy. Egy darabig.

Csakhogy (és most érdemes nagyon figyelni)! A jutalom ereje a különlegességében rejlik. Ha minden hétvégén karácsony lenne, akkor azért nem várnánk annyira, mint így. Persze a karácsonnyal könnyű dolgunk van, mert központilag korlátozták a mennyiségét. Üdítőt viszont bármikor ihatunk. Jó eséllyel iszunk is. Mert jutalomra vágyunk. De jaj, mi történik? Minél gyakrabban jutalmazzuk magunkat, annál inkább elvész a jutalom varázsa. Mert már nem különleges. Hogyan reagálunk erre? Úgy, hogy még többször akarjuk. A jutalomélmény minőségének a csökkenését mennyiséggel próbáljuk ellensúlyozni. Lényegében ez a függőség mechanizmusa. Az üdítő helyére szinte bármit behelyettesíthetünk.

Mi történik akkor, ha önfegyelmet gyakorolunk és elkezdjük korlátozni az önjutalmazást? Visszatér a jutalom varázsa! Ez olyasmi, amit bátran nevezhetünk életre szóló leckének: a minőség rendszerint győzedelmeskedik a mennyiség felett. De azt is mondhatnánk, hogy minél jobban rákattanunk egy örömforrásra, annál kevesebb örömet fog okozni. Kegyetlen tréfa ez a természet részéről, de minél inkább képesek vagyunk korlátozni az önjutalmazást, annál nagyobb gyönyört fog okozni. Ebből persze az is következik, hogy a teljes megtagadás éppúgy rossz, mint az örömök kontrollálatlan hajszolása. 

Mi lenne, ha úgy tekintenénk az Aqua Challenge-re, mint lehetőségre, hogy nagyobb örömöt éljünk át? Hogy ritkán jutalmazzuk meg magunkat - de akkor az nagyot fog ütni? Hogy a kihívás lényege nem az önmegtartóztatás, hanem az örömök kimaxolása? Sokkal jobban hangzik, nem? A kihívásról további részleteket az OGYI weboldalán és Facebook oldalán találunk.